Samenvatting eerste Raad van Bestuur OBTF vzw // Resumé Premier Conseil d’Administration – OBTF asbl
Gepubliceerd op
Version française ci-dessous
Onze eerste officiële raad van bestuur is een feit! Tijdens deze vergadering hebben we vooral de tijd genomen om de voorbereidingen te treffen voor de aankomende nationale vergadering én om een eerste blik te werpen op alle belangrijke documenten en dossiers die op tafel liggen.
We hebben onder andere gesproken over:– de opbouw en inhoud van de nieuwe website– de inschrijvingen, clubs, spelers en seizoenskalender– de administratieve documenten van de vzw (betalingen, privacy, jaarrekening…)– het huishoudelijk reglement en het bestuursdocument (rollen & transparantie)– het sponsoringdossier en de verschillende lopende projectplannen– de kandidaturen voor het operationeel team en de spelersraad
Hoewel we al veel hebben kunnen bespreken, beseffen we dat er nog heel wat werk op ons wacht. Elk document zal nu afzonderlijk grondig bekeken worden, waarna we opnieuw samenkomen om alles te finaliseren.
Daarnaast willen we ook zeker nog in overleg gaan met de spelers(raad) over verschillende thema’s. Deze gesprekken willen we zo snel mogelijk organiseren, zodat iedereen betrokken wordt bij de uitbouw van onze federatie.
We hebben ook beslist om onze Messenger-chat te verhuizen naar een WhatsApp-community. Dat zal het makkelijker maken om korte vragen te stellen, polls te delen en ideeën uit te wisselen. Deze wijziging zal volgende week gebeuren.
We vinden het enorm belangrijk om OBTF uit te bouwen als een écht netwerk. Via regelmatige bevragingen, input en dialoog hopen we op een grote betrokkenheid, zodat we samen een nog krachtigere bond kunnen worden.
We bouwen met overtuiging verder aan een sterke, transparante en toekomstgerichte structuur voor OBTF. Samen maken we er iets moois van!
Notre tout premier conseil d’administration officiel est une réalité ! Lors de cette réunion, nous avons surtout pris le temps de préparer l’assemblée nationale à venir et de jeter un premier regard sur tous les documents et dossiers importants à traiter.
Nous avons notamment abordé :– la structure et le contenu du nouveau site web– les inscriptions, les clubs, les joueurs et le calendrier de la saison– les documents administratifs de l’asbl (paiements, confidentialité, comptes annuels…)– le règlement d’ordre intérieur et le document sur la gouvernance (rôles & transparence)– le dossier sponsoring et les différents projets en cours– les candidatures pour l’équipe opérationnelle et le conseil des joueurs
Même si nous avons déjà pu avancer sur plusieurs points, il reste encore beaucoup de travail. Chaque document sera désormais examiné en détail individuellement, puis nous nous réunirons à nouveau pour les finaliser ensemble.
Par ailleurs, nous souhaitons également organiser rapidement un moment d’échange avec les joueurs (et leur conseil) autour de plusieurs sujets importants. Leur implication est essentielle pour construire une fédération solide et inclusive.
Nous avons également décidé de migrer notre chat Messenger vers une communauté WhatsApp, afin de faciliter les échanges, les sondages et les idées. Semaine prochaine nous allons faire le changement.
Chez OBTF, nous croyons en la force du réseau. Grâce à des échanges réguliers, des questions ciblées et des idées partagées, nous espérons une implication large qui nous permettra de bâtir une fédération encore plus forte.
Nous avançons avec conviction vers une structure forte, transparente et tournée vers l’avenir pour l’OBTF. Ensemble, on va faire de belles choses !